PilatesMattotunnit ja ZEN•GA™



PilatesMatto-tunneilla harjoitusliikkeet suoritetaan matolla selin-,vatsa-, kyljinmakuulla sekä nelinkontin, istuen ja seisten. Apuvälineinä ja harjoitusten kohdentamisessa käytetään usein esim. Pilatesrengasta, kuminauhaa ja painopalloja.

ZEN•GA™ on ainutlaatuinen harjoitusohjelma, jossa on vaikutteita perinteisistä harjoitusmenetelmistä. ZEN•GA-ohjelmassa yhdistyvät viimeisin tutkimustieto lihaskalvojen verkostoista, lihasten toiminnasta, voimansiirrosta, ryhdistä ja proprioseptiikan käytöstä harjoittelussa. Harjoittelu nesteyttää lihaskalvoverkostoja, parantaa lihasten ja luuston terveyttä, liikkuvuutta ja tasapainon hallintaa.

Ryhmäkoko on PilatesMatto- ja ZEN•GA-tunneilla enintään 10 osallistujaa.

Peruskurssi

PilatesMatto-peruskurssilla opitaan STOTT PILATES®-harjoittelun viisi perusperiaatetta. Kurssin aikana tehdään valmistavia ja perustason harjoitteita rauhallisella tempolla . Peruskurssi kestää neljä tuntia. Jos tarvitset kuntouttavaa harjoittelua, suosittelemme 5 kerran yksityistuntisarjaa ennen osallistumista ryhmätunneille. Peruskurssi antaa sinulle valmiudet osallistua PilatesHelsingin viikoittaisille perustason harjoitustunneille.

Perustason tunnit 1 ja 2, kesto 60 min.

Perustason tunteja on kahta eri tasoa, harjoittelijan edistyksen ja edellytysten mukaisesti. Suosittelemme harjoittelua perustaso 1:n tunneilla ainakin puoli vuotta ennen siirymistä perustaso 2:n tunneille. Yksi harjoitustunti sisältää 20-30 harjoitusta ja pienvälineitä käytetään monipuolisesti. Osallistumisen edellytyksenä on peruskurssin käynti tai osallistuminen yksityistunnille. Jos olet tutustunut Pilates-harjoitteluun muualla, voit tulla kokeilemaan perustason harjoitustuntiamme.

Keskitason tunnit K, kesto 60 min.

Keskitason tunnit on suunnattu kokeneemmille ja edistyneemmille Pilates-harrastajille. Liikkeet ovat haastavia, harjoitukset virtaavat saumattomasti eteenpäin ja koreografiaa on enemmän. Tunti sisältää 30-40 harjoitusta. Osallistumisen edellytyksenä on vähintään vuoden harjoittelu perustasolla sekä ohjaajan suositus.

Äiti ja vauva, alle 1 v., kesto 60 min.

Pilates-harjoittelusta saat voimaa ja energiaa arkeen ja se auttaa palautumaan raskauden ja synnytyksen aiheuttamista muutoksista kehossa. Keskitymme vahvistamaan kehon syviä tukilihaksia valikoiduin Pilates-harjoittein ja siten mm. parantamaan ryhtiä ja helpottamaan kantamisesta ja imettämisestä johtuvia lihasten jännitystiloja. Voit osallistua tunnille lopputarkastuksen jälkeen, kun lääkäri on antanut luvan harrastaa liikuntaa ja mahdolliset tikit ovat parantuneet. Voit tulla tunnille vauvan kanssa tai ilman.

Raskausajan Pilates, kesto 60 min.

Raskausajan Pilates auttaa sinua sopeutumaan odotusajan sekä henkisiin että fyysisiin muutoksiin ja valmistaa kehoa ja mieltä synnytykseen. Opit tukemaan ja vahvistamaan raskauden myötä muuttuvaa kehoasi valikoitujen Pilates-harjoitteiden avulla, hengittämään oikein ja rentoutumaan. Kun äiti tuntee olonsa hyväksi, on vauvankin hyvä olla.


Yksityistunnit / Private Sessions Ryhtianalyysitunti / Postural Analysis 75min, 85€

Yksityistunti /  Private Session 60min, 75€

5 yksityistuntia / 5 Private Sessions 5x60min, 340€, sis. ryhtianalyysin ja kotiharjoitusohjelman

Varaukset / Reservations
info(a)pilateshelsinki.fi

Reformer-laiteharjoittelu

Tutustu harjoitteluun »


Harjoitusmenetelmissämme yhdistyvät tehokkaan ja turvallisen harjoittelun periaatteet, sekä kehon toiminnallisuuteen liittyvä uusin tieto. Tulokset tuntuvat ja näkyvät jo muutaman harjoituskerran jälkeen.

Lue lisää »